web based newsgroup

Julien ÉLIE julien at trigofacile.com
Thu Mar 20 16:33:32 UTC 2008

Hi Richard,

> I build a newsgroup server,user can read and post news via newsgroupclient.
> Now,I want build a java based web server,user can read,post and  search news
> via web browser like IE.

Is it necessary for your webnews to be written in Java?

Why not use a webnews already written in PHP like:

 * NewsPortal <http://amrhein.eu/newsportal/download>;
 * Pnews <http://pnews.urdada.net/>;
 * MyNewsGroups <http://mynewsgroups.sourceforge.net/>.

They can all read and post news articles.
As for search, only the third one does that.

And please make sure that your webnews is not publically available (otherwise
spammers will probably use it to post to Usenet).

--
Julien ÉLIE

« Je fais souvent ce rêve étrange et pénétrant
  D'une femme inconnue, et que j'aime, et qui m'aime,
  Et qui n'est, chaque fois, ni tout à fait la même
  Ni tout à fait une autre, et m'aime et me comprend. » (Paul Verlaine)